Gatbilar på 70 talet

Gatbilar på 70 talet

Publicerad

Ett reportage om Revisorn, Ecko och Professorn som gjorde stockholms gator osäkra under sjuttio- och åttiotalet. Producerat av Sveriges magasin/SVT.

Länk! Del 1.

Länk! Del 2.

On
Off

0 kommentarer

  • Res med Wheels till Viva Las Vegas

    Res med Wheels till Viva Las Vegas

    Den 4-9 april kan du följa med Wheels till Viva Las Vegas.

    Nyheter Mia Norberg, 2011-11-30 10:55

  • Wheels Nationals har fått en egen hemsida

    Wheels Nationals har fått en egen hemsida

    Nu har Wheels Nationals fått en egen hemsida.

    Nyheter Mia Norberg, 2011-07-11 12:43

  • Först till kvarn!

    Vi har fått tillgång till cirka 20 extra hytter till Wheels Nat´s Winter. Ring Viking Line, 08-452 40 80 och ange bokningskod Wheels.

    Nyheter Nilla Lundgren, 2011-02-03 14:47

  • Paket på väg

    Paket på väg

    Grattis till Jan-Olof Bengtsson, Vessigebro, som vann en Karossvända från Verktygsboden i nummer 1. Grattis säger vi också till Björn Tornestrand, Säffle som vann en riktsats från Verktygsboden i nummer 12. Grattis till Fredrik Ouchterlony som vann en ventilbåge och momentnycklar från Verktygsboden i nummer 11. Grattis säger vi också till Åke Söderlund från Tumba som vann en hylsnyckelsats från Verktygsboden i nummer 10. De tre lyckliga vinnarna som får boken om Bildjournalen är Gunnar Nilsson, Malmö, Per Svensson, Umeå och Niklas Lundberg från Göteborg. Julkryssets lösning var "En Fleetside på flygande uppdrag" och det fixade Christian Hammar, Fågelmara, Birgitta Adolfsson, Tranås och Johan Lundgren i Furulund.

    Nyheter Redaktionen, 2010-04-14 09:13

  • Adam Nestor

    Adam Nestor

    Nyheter Redaktionen, 2010-04-06 16:08

  • Från vinter till vår på en vecka

    Från vinter till vår på en vecka

    Nyheter Redaktionen, 2010-03-24 10:58

  • Ta bilen till Europa!

    Ta bilen till Europa!

    Varför inte ta bilen ut i Europa? Här följer några inspirerande länkar. Läs mer i Wheels nr 4, 2010, där du hittar en guide och stor träffkalender.

    Nyheter Redaktionen, 2010-03-18 14:26

  • Pannkaksfeber. Den lille grå.

    Pannkaksfeber. Den lille grå.

    Har du läst Wheels Magazine 4, 2010? I sådana fall har du läst om Per Anderssons vassa VW-bubbla. Den är liten, smutsig, grå och alldeles...alldeles underbar!

    Nyheter Redaktionen, 2010-03-18 09:59

  • Volvo240. Med kompressortrimmad Ls1a!

    Volvo240. Med kompressortrimmad Ls1a!

    I Wheels Magazine 4 2010 så skrev vi om Hocky Johanssons läckra Volvo 240 med potent V8. Här får du se den köra!

    Nyheter Redaktionen, 2010-03-18 09:58

  • På besök hos Blotsvens. Swapmeet i Strängnäs.

    På besök hos Blotsvens. Swapmeet i Strängnäs.

    Vi besökte Blotsvens årliga swapmeet. Visst var det kallt och snöigt, men solen sken från klarblå himmel och värmde faktiskt lite. Många delar bytte ägare och de flesta vi talat med sken ikapp med solen. En härlig dag.

    Nyheter Redaktionen, 2010-03-10 10:56

  • Hur gör du när du köper bil?

    Nyheter Redaktionen, 2010-03-10 10:39

  • Hopptävling på Wheels Nationals 2010

    Hopptävling på Wheels Nationals 2010

    Nyheter Redaktionen, 2010-03-03 15:41

  • Old School Hot Rod Show

    Old School Hot Rod Show

    Nyheter Redaktionen, 2010-02-22 13:39

  • 2800 hästar.

    Vissa av oss här på redaktionen har en kärlek till balla uppställ, burnouts och killar som kan hantera sin kärra. Det här är något vi inte provat. Ännu. Någon som har en trimmad lastbil att låna ut?

    Nyheter Redaktionen, 2010-02-22 08:37